Viveke Ihd ny ordförande för Återvinningsindustrierna

May 16, 2024

På Återvinningsindustriernas stämma 6 maj 2024 valdes Viveke Ihd till ny ordförande. Viveke har arbetat för återvinningsbranschen i drygt 16 år och tidigare haft rollen som vd för Återvinningsindustrierna. Hon tar över ordförandeskapet efter Annika Helker Lundström.

Övre raden från vänster: Felix Lindberg, Magnus Uvhagen, Jan Göransson, Mårten Widlund, Tobias Narvinger. Nedre raden från vänster: Anders Fagerström, Ellen Einebrant, Viveke Ihd, Anders Jansson

• Jag är otroligt glad över förtroendet att få leda Återvinningsindustriernas styrelse i deras viktiga strategiska arbete. Medlemsföretagen har innovationer och kunskaper som kan driva på klimatomställningen och stärka svensk konkurrenskraft. Nu behövs det politiska reformer som möjliggör utvecklingen för ökad återvinning och användning av återvunnet material, säger Viveke Ihd.
  • Det är med stor glädje som vi välkomnar Viveke som ny ordförande för Återvinningsindustrierna. Viveke har lång erfarenhet från återvinningsbranschen och bred kompetens inom avfallslagstiftning, återvinning och cirkulär ekonomi. Hennes kunskaper och kontaktnät kommer att bli en värdefull resurs i styrelsearbetet och för oss som organisation, säger Ellen Einebrant, Vd Återvinningsindustrierna.

Återvinningsindustriernas styrelse

• Viveke Ihd, oberoende (ordförande)
  • Felix Lindberg, Lindberg & Son
  • Mårten Widlund, PreZero Recycling